Kodulehelt

Uudistest

Kontaktidest

---

E-kataloog ESTER

Artiklite andmebaas ISE

Digitaalarhiiv DIGAR

Raamatukogu avatud E-R 10-20

L 12-19

P suletud







 

Lugejaküsitlus Rahvusraamatukogus

Rahvusraamatukogus toimub 23. oktoobrist 4. novembrini lugejaküsitlus raamatukoguteenuse kvaliteedi hindamiseks. Oma hinnangu saavad anda kõik lugejad, kes sel vahemikul külastavad Rahvusraamatukogu või RRi kodulehte.

Küsimustele võib vastata elektrooniliselt Rahvusraamatukogu kodulehel www.nlib.ee/kysitlus või täites küsitluslehe raamatukogu sissepääsu juures küsitluspunktis, kus ankeete jagavad ja vastajaid juhendavad Rahvusraamatukogu töötajad ja Tallinna Ülikooli infoteaduste osakonna üliõpilased.

Küsitlus põhineb rahvusvaheliselt tuntud teenusekvaliteedi hindamise metoodikal SERVQUAL (lühend sõnadest service ja quality), mida on kasutatud eri maade asutustes ja organisatsioonides, s-h. raamatukogudes. Eesti raamatukogudes rakendatakse SERVQUALi ulatuslikumalt esmakordselt. Rahvusraamatukogus katsetati seda 2005. aasta augustis ning leidis kinnitust, et see on edukalt kasutatav raamatukoguteenuse kvaliteedi uurimisel. Meetodi iseärasus seisneb selles, et vastaja peab hindama nii kogetud teenuse taset kui ka oma minimaalseid ja maksimaalseid ootusi sellele teenusele. Minimaalsed ootused näitavad madalaimat taset, millega kasutaja suudaks leppida, ideaalsed ootused aga seda, millisena kasutaja sooviks teenust kogeda.

Analüüsides Rahvusraamatukogus pakutavatele teenustele antud hinnanguid ja võrreldes neid kasutajate ootustega, saab vastuse küsimusele, mis kasutajate arvates raamatukogus parendamist ja arendamist vajab. See omakorda võimaldab raamatukogul oma teenuseid kasutajasõbralikumaks muuta.

Küsitlus on anonüümne ja vastamine võtab aega kuni 15 minutit.

Lisainfo: Anne Veinberg, RRi teadus- ja arenduskeskuse juhtiv spetsialist, tel. 630 7121, e-post: kysitlus at nlib dot ee.


Martha-Beryl Grauberg
RRi avalike suhete spetsialist, tel. 630 7260

 


 digitaalarhiiv digar