17:30 - 18:30
24. May - 24. May
https://www.youtube.com/watch?v=boOJR8R4Gl0
Lisa isiklikku kalendrisseMängul on kõik omadused, millest teadlane, õpetaja või tootedisainer unistavad. Nende teenused peaksid olema just sellised: kaasahaaravad, rahuldustpakkuvad, õpetlikud, lõbusad ja et alati tahetaks lisa. Miks see nii on? Ja miks me seda maagiat päriselus nii vähe kasutame? Või kasutame siiski piisavalt?
Oma loengus püüab Tanel Kärp ühendada need mõttepunktid disaineri vaatenurgast ning kutsub meid kaasa rännakule mängu, käitumisökonoomika, emotsionaalse disaini ja eetika radadele. Et näidata, kuidas mängud võivad olla meie eludesse palju rohkem põimunud, kui me arvata oskame ning loodetavasti inspireerida meid nägema maailma natuke teise nurga alt.
Tanel Kärp on disainer, konsultant, projektide algataja ning praegu ka Eesti Kunstiakadeemia interaktsioonidisaini osakonna juhataja. 20 aastat disainimaailmas tegutsedes on ta peamiselt keskendunud teemadele sotsiaalsetest probleemidest jätkusuutliku kodanikuaktivismini. Tema tegevuses põimuvad kriitiline mõtteviis ja teoreetiline oskusteave ning loomingulised tootmis- ja juhtimisoskused, et luua inimsõbralikke tooteid, teenuseid ja süsteeme.
Otseülekanne toimub Rahvusraamatukogu YouTube'i kanalil.
---
Videomängude muuseum LVLup! tutvustab möödunud kümnendite mängutööstuse ajalugu Baltimaades. Koostöös Eesti Rahvusraamatukoguga on LVLup! koostanud muuseumikollektsiooni põhjal interaktiivse näituse, kus saab näha suurt hulka retrokonsoole ja muid unikaalseid elektroonikaseadmeid 1970. aastatest 2000. aastateni.
Mario Bros., Street Fighter II, Brick Game, Flipper, Pac-Man, Road Race, Circus, Sonic the Hedgehog, Tale spin, Flipper või see hõbedase raamiga indiaanlastega taskumäng -- kui need nähtused on teile tuttavad ja toovad esile pigem rõõmsaid mälestusi lihtsamast ajast, oleks kindlasti aeg näituse virtuaalsündmused ja peagi ka füüsilisel kujul külastus endale kalendrisse kirja panna.
Näitusel esitleme kõige olulisemaid mängusüsteeme, mis on kujundanud videomängude tööstust tervikuna ja meie kohalikku ettekujutust mängumaailmast - tule mängima!